reklama

So štupľami v ušiach

Z nočného sna ma vytrhlo mykanie za plece.  „Nemôžem vôbec dýchať, dusím sa, bolia ma uši  a na ľavé vôbec nepočujem,“ už dlhšiu dobu sa ma snažila zobudiť dcéra. Vyskočila som z postele a oboma nohami vhupla do reality. Návštevu u detskej lekárky sme zvládli v rekordnom čase a o 8:22 h sme víťazne dorazili k nosno  - ušno - krčnej ambulancii  s odhodlaním, že náš prípad je dosť akútny na to, aby nás dnes zaradili medzi objednané prípady.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

V čakárni - chodbe majú jednu takú dlhú lavicu, že si tam pripadáte ako v prvom rade pred divadelným pódiom, až na to, že pred sebou zízate akurát na stenu a zavesené kabáty. 
Pred nami sedeli asi piati a tak sme sa s úsmevom posadili na koniec radu. Pomaly sme sa posúvali z miesta na miesto smerom k ambulancii a dúfali, že nedorazia nejakí ďalší objednaní.
Do 10:00 h som prečítala celý bulvárik, voľne pohodený pod lavicou, prehodila pár slov s ďalšími sediacimi. Dcéra zatiaľ ničila baterku na mobile. Vcelku príjemný oddych. No a hurá! Pred nami sa už zjavili dvere ambulancie a dlhý sediaci rad sme nechávali za nami. 

Vtedy pred ambulanciu dokrivkal manželský párik. Babička - vzorná manželka pomohla deduškovi – manželovi z kabáta a nariadila mu pritisnúť sa rovno k dverám. Nepodliehala som panike. Pomyslela som si, že to bude znova len nejaký prednostný pacient na inhaláciu.

Ani zďaleka taký zhovievavý nebol pracujúci homo sapiens nervulus, sediaci v rade ďaleko za nami, ktorý nám predviedol svoj herecký talent, hodný akčných filmov, zrejme vycvičený v iných zdravotníckych zariadeniach.
„A vy sa čo predbehujete?“ začal posediačky.
„Ideme na vyšetrenie,“ začala mu s úsmevom vysvetľovať pani.
„A to nie ste drzí? Ísť takto rovno k dverám! Každý ide na vyšetrenie.“
Pani to prešla mlčaním a kútiky úst jej poklesli.
„Drzí ako opice! Nie ste vy náhodou z parlamentu? Ste dôchodcovia, máte čas celý deň!“
Jeho zúrivý monológ ostával bez spätnej väzby a tak pritvrdil.
„No vidíte ich, akí sú drzí?“ čakal podporu od nás, ľudí z lavice.
„Ihneď sa posaďte!“ nervák prikazoval dedkovi.
„Nevšímaj si ho. Zostaň tam stáť,“ prihovárala sa babka.
„Tak toto nie!“ postavil sa. „Teraz pôjdem dnu ja!“ a potom sa človek zúrivý vyrútil rovno k dverám.
„Ty somár jeden,“ odsotil dedka a začali spoločne lakťami vytláčať dvere ambulancie z pántov.
Babka vstala s úmyslom pomôcť.
„Ty čo chceš?!“ skríkol na ňu zúrivec a stiahol jej čiapku až na bradu.

Zízali sme na nich v nemom úžase neschopní činu. Našťastie tu už vstúpila do deja zdravotná sestra. „Upokojte sa a posadajte si všetci na miesta!“
„Urobte tu poriadok, predbiehajú sa!“ nedal sa akčný hrdina.
„A on mi môže sťahovať čiapku? Veď mi skoro zlomil okuliare,“ ukazovala babka.
„No vážení, asi si urobíme štvrťhodinovú pauzu a nebudeme ordinovať. Záleží len na vás. Objednaných aj akútne prípady budem volať postupne.“
No a potom zobrala dnu na vyšetrenie dedka s babkou a hneď za ním nerváka na prepláchnutie uší.

Atmosféra sa začala uvoľňovať, konverzácia nadobúdala opäť príjemnú veselú podobu. Na rad prišli ďalšie objednané a akútne prípady, zatiaľ čo my s dcérou sme trpezlivo čakali pri dverách.
A konečne o 12:00 h sme vychádzali z ambulancie aj my dve. Pre nás sa predstavenie skončilo. Práve včas, keďže práve začínala obedňajšia prestávka a balíky papierových vreckoviek sa nám už minuli. Popriali sme dlhému sediacemu aj stojacemu radu v čakárni veľa šťastia.

PS: Ak by ste sa chceli predsa vyhnúť takýmto vzrušujúcim predstaveniam, za prednostné objednanie na presný čas môžete zaplatiť 400,- Sk. (Nepomýlila som si menu, tak je to uvedené na dverách ambulancie.

Soňa Dražilová

Soňa Dražilová

Bloger 
  • Počet článkov:  23
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Veselá a zasnívaná. Nebojte sa, už som dala pokyn rybkám z môjho znamenia, aby Vássprevádzali mojím svetom. Zoznam autorových rubrík:  Cez kľúčovú dierkuManželky slávnychSny??Moja zlatá rodinkaSúkromnéNezaradenéZamyslenieZo života

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu