reklama

Presvedčovacie talenty

Keď sa po rokoch stretnú tri baby, čakajte zábavu. Aj minulý rok ma bývalé spolužiačky presvedčili, že nastal čas stráviť pár dní  v Košiciach, meste našej mladosti. Keďže knižnice a vysokoškolské kluby sme dokonale spoznali ešte v minulom tisícročí, tento raz sme sa netradične rozhodli doplniť naše vedomosti z ďalších oblastí kultúry. Pre lepšie navodenie atmosféry sme program dňa ukuli so zmrzlinou v ruke a za zvukov spievajúcej fontány pred divadlom. Boli ste tam? Chvíľu pozeráte na vystrekujúcu vodu, potom  zavriete oči  a zrazu ste presvedčení, že všetky starosti zmizli.  Neodradí vás nič. Ani taká malichernosť, ako je sychravé počasie a povestný košický vietor.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

 Tak to bolo aj s nami. Ako sedemnástky sme vybehli na vežu Dómu sv. Alžbety a mesto sme mali na dlani.
 Myslíte si, že by mali robiť prehliadku interiéru katedrály aj pre tri osoby? Načo, v pokladni vás s úsmevom presvedčia, že si môžete kúpiť peknú nadčasovú brožúrku aj s fotografiami z roku 1983, podľa ktorej si všetky historické pamiatky pozriete sami. Zvládnete to.
 Po svojpomocnom výklade sme sa vydali na sever k Urbanovej veži. Pred bránou nás ovládla túžba stráviť pár minút so slávnymi osobnosťami mesta a regiónu. Vošli sme dnu a v Múzeu voskových figurín sme si symbolicky pokecali s asi dvadsiatkou voskových ľudí, ktorí nás previedli dejinami.
 Môže vo vás vyvolať stratu ilúzie maličkosť, že pri cene vstupenky stodvadsať korún, si leták, ktorý vás sprevádzal, nemôžete zobrať so sebou? Je to v poriadku. Milá usmievavá pani vás presvedčí, že prispejete k zvýšeniu kvality cestovného ruchu, keď si ho kúpite.
 Takéto skutočnosti nás len posilnili a tak sme sa vybrali k Miklušovej väznici. Ochotne sme čakali na daždi, kým sa naplní osud kompetentnej osoby, uvedený na papieri za sklom pokladne:  Som vo väznici. 
 Dodnes sme sa nedozvedeli, ako sa to skončilo, lebo umučené a vyhladované sme sa po polhodine vzdali a zamierili radšej do reštaurácie....
 Prečo to tu rozvádzam takto zoširoka? Dozvuky príbehu sú totiž staré len pár dní. Opäť sme sa stretli na mieste činu. Veľmi sme už neriskovali a rozhodli sme sa pre návštevu kina. Kvôli mojim dlhoročným absenciám na filmových predstaveniach som bola poverená kúpou lístkov, nech úplne nevyjdem z cviku. Úspešne som túto úlohu zvládla a niečo v tvare vyblednutého bloku z registračnej pokladne som si zastrčila do hlbín kabelky. Pred kinosálou som ho vybrala a podala uvádzačke. 
 Aby ste boli v obraze, ďalej to bolo asi takto:
- Nechápem to, zvláštny lístok - čumela na papierik a krútila hlavou.
- Aj ja som sa čudovala, ako teraz vyzerajú lístky. Viete, už som asi desať rokov nebola v kine - chopila som sa úlohy hovorcu a asertívne som na ňu v širokom úsmeve vycerila zuby.
- Ale nevidím tu nikde počet ľudí - pohybovala hlavou zľava doprava.
- Veď tu máte napísané, 3x dospelý, cena - papierik sa mi triasol v ruke, ale prstom som triafala do nájdenej kolonky, zatiaľ čo kamarátky nakúkali spoza môjho chrbta na problémový predmet.
- To vám dali v pokladni? Ani pretrhnúť nemám kde - pozerala striedavo na nás, striedavo na vstupenku. Všetky kývame hlavami a plecami ako pri rannej rozcvičke.
- No nič, choďte, asi zase v pokladni urobili nejaké zmätky - pokrčila plecami a natrhla to čudo pre poriadok aspoň v strede. 
 A tak sme šli. Vo vnútri sme si uvedomili, že na lístku nie sú vôbec uvedené čísla sedadiel. Pozrela som sa lepšie a ovalila ma horúčava. V ruke som celý čas držala zdrap z minulého roka a z horného rohu sa na mňa zaškeril slabučký nápis: MÚZEUM VOSKOVÝCH FIGURÍN
 A potom, že sa vraj nedá s úsmevom presvedčiť ľudí o hocičom. Dennodenne sa talenty prejavia, či už nevedome, alebo úmyselne, ale nič sa nestane, kým im na to neprídu. 
 A viete čo? Pri pohľade z okna ma napadlo, že aj voľby možno budú skôr, kým sa celkom roztopí sneh. Už sa teším na úsmevy úplných majstrov v presviedčaní pri predvolebnom guláši.

Soňa Dražilová

Soňa Dražilová

Bloger 
  • Počet článkov:  23
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Veselá a zasnívaná. Nebojte sa, už som dala pokyn rybkám z môjho znamenia, aby Vássprevádzali mojím svetom. Zoznam autorových rubrík:  Cez kľúčovú dierkuManželky slávnychSny??Moja zlatá rodinkaSúkromnéNezaradenéZamyslenieZo života

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu